Е-квиток у міському транспорті запустять до літа 2019-го.Що вже відомо?


   
Чеська компанія «Мікроелектроніка» почала працювати над запуском електронного квитка у вінницькому транспорті. На це вони мають 16 місяців. Розраховуватися карткою за проїзд можна буде вже в 2018-му: перші валідатори поставлять протягом чотирьох місяців. Як воно працюватиме, якою буде ціна проїзду та чи залишаться кондуктори?

10 травня, дали офіційний запуск роботи над втіленням системи електронного квитка у Вінниці. Для цього між чеською компанією «Mikroelektronika» та комунальним підприємством «Вінницякартсервіс» підписали угоду. За її умовами, чехи матимуть час до літа 2019 року (16 місяців — авт.), щоб запустити автоматичну систему оплати в усьому міському транспорті. На першому етапі валідатори поставлять у електротранспорті та муніципальних автобусах. Другий етап — у маршрутках.За це отримають — понад 5,5 мільйонів євро (170 мільйонів гривень — авт.) за рахунок позики Європейського банку реконструкції та розвитку та ще 1 мільйон євро, коштом бюджету Вінниці (31 мільйонів гривень — авт.). Що ще відомо?

Нова схема оплати

   Керівниця «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна розказала як буде працювати система автоматизованої оплати проїзду в громадському транспорті. За її словами, в громадському транспорті поставлять валідатори: три — у тролейбуси та автобуси, чотири — в трамваї. Деякі з них видаватимуть паперові квитки. Пристроїв буде багато, щоб вінничани змогли комфортно і без черг оплачувати проїзд. Так, остаточно від паперу не відмовляємося, оскільки деяким городянам принципово отримувати проїзні квитки, — казала Катерина Бабіна. — На перехідному етапі можна буде купити квиток й за готівку. Але ми йдемо на шляху, щоб оплата проїзду була тільки безготівковою.Оплату проїзду будуть здійснювати «Муніципальною карткою вінничанина», яку планують почати видавати вже в цьому році. Крім того, сплатити проїзд можна буде банківською карткою, через смартфон. Та картками на кшталт «муніципальної», але вони не будуть персоналізованними: без ім’я та прізвища. — Для видачі та поповнення пластикових карток зроблять мережу автоматів, схожих на «ibox». Їх буде близько 350 по всьому місту. Пільговики отримають картки вінничанина безкоштовно, — сказала Бабіна.

GPS та нові зупинки

   На першому етапі поставлять валідатори у електротранспорті та муніципальних автобусах. Який саме маршрут першим обладнають — ще не кажуть. — За наступні чотири місяці чеська компанія виготовить першу партію пристроїв. Про маршрут визначимося після додаткових консультацій з фахівцями та представниками «Вінницької транспортної компанії», — сказала директорка «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна. Плюс, громадський транспорт обладнають GPS-трекерами. Це потрібно, аби був чіткий облік наявного транспорту на маршрутах, а ще для зв’язку з «розумними» зупинками. На них буде табло з графіком, яке показуватиме час прибуття транспорту в реальному часі.
Серверний центр буде отримувати інформацію про переміщення транспорту. І про кількість пасажирів у кожному з них, завдяки спеціальним датчикам, які автоматично рахуватимуть пасажирів.

Ціна проїзду не зміниться

   Після запуску системи е-квитка в електротранспорті та муніципальних автобусах, почнеться другий етап — впровадження у маршрутках. Якою буде там система, де та скільки поставлять валідатори, чи будуть рахувати пасажирів — про це ще невідомо. Заступник міського голови Владислав Скальський сказав, що новації не вплине на вартість проїзду. — Ціна квитка підвищується через зростання вартості складових: електроенергії, пального, капремонту тощо. А електронний квиток не збільшить вартість проїзду. Навпаки, автоматизована система підвищує прибутки транспортної компанії від продажу квитків, бо зменшується людський фактор, — сказав заступник мера. Майже 400 тисяч поїздок відбувається щодня у Вінниці. І на цю масу пасажирів треба кондуктори. Навіть з появою автоматизованої оплати кондуктори будуть працювати ще довгий час. — У громадському транспорті ще довго працюватимуть кондуктори. Вони стануть нашими консультантами, які пояснюватимуть як користуватися валідатором. І будуть контролерами. Тим паче, на комунальних підприємствах Вінниці є багато вакансій. Тому, запевняю, без роботи ніхто не залишиться, — сказав Владислав Скальський.

Хто така «Mikroelektronika»

   Компанія, яка отримала контракт на 6,5 мільйонів євро, працює у Чехії з 1991 року. За словами комерційного директора Яна Сілара, нині «Мікроелектроніка» працює по всьому світу: її транспортні системи представлені у 45 країнах, 110 містах від Азії доАмерики.
Компанія працювала і в українських містах. Їх обладнання є у Тернополі, Харкові, Житомирі та в Донецьку (там вони з’явилися у 2013 році — авт.). За інформацією, яка є на сайті, чеська компанія має 250 співробітників. А обіг коштів у 2017 році склав понад 500 мільйонів чеських крон (понад 605 млн. грн)Також на сайті «Мікроелектроніки» представлена продукція: валідатори, бортові комп’ютери для водіїв, турнікети, системи обліку пасажирів, автомати для продажу квитків, програмне забезпечення.

 

По матеріалам vn.20minut.ua

 

Світлана Мисик

Залишити коментар

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *